Stichting Flore - Onderwijs

Als ik Nedvice bel heb ik al aan een half woord genoeg, wij begrijpen elkaar

Annette van Assem - Stichting Flore

stichting-flore

Stichting Flore

Stichting Flore biedt 7.600 leerlingen kwalitatief hoogstaand onderwijs. Met ruim 700 medewerkers, verdeeld over 28 basisscholen en een servicekantoor, richten zij zich vol overgave op hun kerntaak: het beste uit kinderen halen.

Nedvice servicedesk

Alle leerlingen, leerkrachten en medewerkers hebben een persoonlijk e-mail account dat Nedvice beheert. Stichting Flore maakt intensief gebruik van de Nedvice service desk voor het aanpassen, aanmaken en afmelden van accounts, het resetten van wachtwoorden, verhuizen van accounts naar andere schoollocaties en ondersteuning bij email problemen. Ook kunnen de medewerkers van het servicekantoor terecht bij de service desk van Nedvice voor al hun ICT gerelateerde vragen en problemen.

Nedvice werkt al 18 jaar intensief samen met Stichting Flore en kent de organisatie van binnen en van buiten. Hierdoor kan de service desk snel reageren op problemen en naar passende oplossingen zoeken.Als ik de service desk van Nedvice bel heb ik aan een half woord al genoeg, wij begrijpen elkaar’ Annette van Assem– Communicatiemedewerker Stichting Flore.
Stichting Flore wordt altijd geholpen door een vaste werknemer van Nedvice, zo weten zij precies wie er aan de andere kant van de lijn zit. Ik bel bijna dagelijks met Martijn (servicedeskmedewerker), hij weet precies hoe het bij Flore in elkaar steekt, wij zijn volledig op elkaar ingespeeld’ Aldus Annette.

Ottilio, de informatiemanager van Stichting Flore, gaf aan dat als hij de service desk van andere bedrijven belt, vaak zijn probleem niet direct kan worden opgelost en hij eerst twee keer wordt doorverwezen voor hij iemand aan de lijn heeft met de juiste kennis. Bij de service desk van Nedvice krijg ik direct iemand aan de lijn met verstand van zaken en kan mijn probleem vaak onmiddellijk worden opgelost’.

Online werkplek ‘Floreplein’

Sinds vorig jaar werken alle leerlingen van Stichting Flore met tablets en is er in samenwerking met Nedvice een speciale online werkplek omgeving bedacht genaamd ‘Floreplein’. Deze omgeving is volledig aangepast aan Stichting Flore en alle leerlingen kunnen vanaf elk device toegang krijgen tot deze online werkplek. Nedvice heeft gezorgd voor de migratie van 1000 e-mail accounts in dit programma en naar schatting zullen dit er 4000 worden in de loop der jaren.
Veel ICT bedrijven gebruiken volledig gestandaardiseerde producten waardoor zij niet goed aansluiten op ons bedrijfsproces. Nedvice keek eerst samen met ons naar de behoefte die wij hadden en paste vervolgens zijn producten hier op aan’ Ottilio – informatiemanager Stichting Flore.

  • Stichting Flore en Stichting Kinderopvang Heerhugowaard zijn inmiddels gefuseerd waaruit Blosse is ontstaan. Bekijk hier de nieuwe case van Blosse.