Stichting Woonzorggroep Samen - zorg

Het gaat verder dan alleen een zakelijke overeenkomst, Nedvice is bijna familie

Jan Dijkstra - Woonzorggroep Samen

Stichting Woonzorggroep Samen

Woonzorggroep Samen is dé partner bij het ouder worden in de gemeenten Schagen en Hollands Kroon.Logo woonzorggroep Samen
In en vanuit twintig locaties levert Samen zorg, welzijnsdiensten en behandeling, ook bij mensen thuis. Samen is ontstaan uit een fusie tussen drie in de regio gewortelde zorginstellingen. In totaal zijn er zo’n 1600 medewerkers in dienst.

Meegegroeid van drie naar 332 werkplekken

Nedvice en Woonzorggroep Samen zijn samen opgegroeid. Het gaat verder dan alleen een zakelijke overeenkomst, Nedvice is bijna familie” volgens Jan Dijkstra – Systeembeheerder bij Samen. Nedvice is meegegroeid van 3 werkplekken naar 332 werkplekken en verzorgen het server onderhoud, netwerkbeheer, systeembeheer op locatie en de tweedelijns Servicedesk.

Woonzorggroep Samen bedrijfspand

Van twee organisaties naar één systeem

Toen in 2008 de eerste fusie plaatsvond, stond Woonzorggroep Samen voor de uitdaging om van twee volkomen verschillende organisaties met verschillende culturen en systemen, één goed werkend systeem te maken. Er is toen gekozen voor Nedvice omdat Nedvice de beste oplossing bood en vanwege de Thin Client werkwijze die het onderhoud intensieve werkstations overbodig maakte.

Het Nedvice Netwerk

Wij noemen ons netwerk niet een Windows netwerk maar een Nedvice netwerk. Andere bedrijven komen hier vaak kijken hoe de ICT bij ons geregeld is en wat Nedvice precies bij ons doet” aldus Hans Mulder – Systeembeheerder bij Samen. Recentelijk heeft Woonzorggroep Samen een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren naar de ICT voorziening om te meten hoe deze ervoor staat en wat er mogelijk kan verbeteren. Wat er in het onderzoeksrapport nadrukkelijk uitsprong, was de samenwerking tussen Nedvice en systeembeheers, dit werd een goede solide basis genoemd.Medewerker en bewoner Woonzorggroep Samen

Nedvice denkt met ons mee, dit ervaren wij als prettig , constructief en kundig. Als wij een probleem hebben, dan hebben zij hier altijd wel een oplossing voor” aldus Hans.

In de afgelopen tijd is Nedvice erg verbeterd in het snel reageren, als we melden dat er een probleem is dan komt er snel een reactie. Vervolgens wordt er goed gecommuniceerd over de status van de storing en wordt er snel gewerkt aan een oplossing. Ook buiten kantooruren” zegt Jan.